Pihak HR, Tolong Semak Later Belakang Conman Kenny Tang Keng Boon

Kenny Tang Sengaja Memalsukan (Falsify) CV
Dia tidak start kerja di tahun 2017.
Padahal, dia bermula bekerja di tahun 2018



Kepada Pihak HR-HR di syarikat dimana Kenny sedang mencari pekerjaan.

Tolong membuat checking latar belakang pekerjaan conman Kenny dengan teliti. Kebanyakan daripada informasi yang diberi olehnya adalah palsu.

Misalnya, Kenny tidak lulus belajar Form 3. Form 2 pun tak lulus, apa lagi Form 1. Oleh yang demikian, bagaimanakah dia menjadi senior project manager, pekerjaan yang biasanya diberi kepada orang-orang yang telah berpelajaran engineering dan bagus dalam matematik dan sains.
  
Bagaimanakah Kenny mendapat pekerjaan di Golden Base, satu syarikat yang ada talian kepada Maju Holdings? Ini ceritanya. Seorang perempuan middle aged accounts clerk Cina bernama Puan "D" telah jatuh cinta kepada Kenny. Disebabkan dia mahu Kenny perpindah dari Johor ke KL, Puan D pujuk pihak HR untuk memberi pekerjaan kepada Kenny.  Pihak HR telah approve Kenny tanpa menyeliti latar belakang Kenny, dan telah mempercayai accounts clerk Puan "D" bahawa Kenny adalah pekerja yang baik, lelaki yang bekerja keras dan boleh dipercayai.

Ini satu pengajaran yang besar untuk pihak HR. Peranan dan tanggungjawab site manager dan senior project manager banyak berbeza. Asas pengetahuan adalah jauh berlainan. Jangan-jangan HR pula yang kehilangan pekerjaan (kena fired oleh boss) kerana tidak membuat kerja yang teliti.

Dibawah adalah sesatu contoh con woman yang membohong banyak penghuni Melaka yang membercayai bahawa dia adalah seorang doktor gigi. Namanya Nur Farahanis Ezatty Adli,



Dibawah, adalah contoh-contoh conman yang lain.






Maklumat lebihan di https://kennytangkengboon.blogspot.com/2017/05/pekerjaanKenny.html



Tolong lihat komen-komen dalam video ini

Comments

Popular posts from this blog

Kenny Tang Keng Boon Con Man / Predator

最新研究发现:自恋狂大脑畸形没有同情心